نوشته شده توسط : امین

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفت: موسیقی های غیر هنری شامل مراسم عروسی و جشن ها در تالار هیچ گونه ارتباطی به ارشاد ندارد و جهت اجرا باید از اداره اماکن نیروی انتظامی یا صنوف مرتبط مجوز لازم دریافت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «دیارباران»، سید وحید فخرموسوی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه موسیقی موظف به اجرای قوانین و آیین نامه های ابلاغی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: افزود: طبق این آیین نامه ها، موسیقی های غیر هنری شامل مراسم تالار عروسی، جشن ها و... هیچ گونه ارتباطی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و جهت اجرا باید از اداره اماکن نیروی انتظامی یا صنوف مرتبط مجوز لازم دریافت شود.

فخرموسوی خاطرنشان کرد: کنسرت های صحنه ای شامل اجرای موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک، پاپ و موسیقی در جنگ های شادی با نظارت و مجوز این اداره کل در استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: کنسرت های موسیقی پاپ با هماهنگی و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی با مراجع ذی صلاح هر شهرستان و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آموزش موسیقی و اهمیت آن خاطرنشان کرد: صدور مجوز آموزشگاه های موسیقی تالار نیز از وظایف این اداره کل است و در حال حاضر 34 آموزشگاه موسیقی در استان به فعالیت می پردازند.

فخرموسوی در خصوص اجرای موسیقی زنده در سفره خانه ها گفت: سفره خانه های سنتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان می توانند با معرفی گروه های موسیقی ثبت شده و دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اجرای موسیقی برای مهمانان خود بپردازند. تالار



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

انتخاب ایده آل ترین و مناسب ترین شام تالار عروسیشك نداشته باشيد كه تنوع غذايي و دسرها، كيفيت و كيميت و نوع سرو غذا و دسر شاخصترين آيتم در بين تمامي موارد و خدمات ارائه شده در برگزاری مراسم عروسي خواهد بود. لذا مهمترين آيتم، كسب رضايت ميهمانان ميباشد. از آنجايي كه اين قسمت از اهميت بيشتري برخوردار است، نخست لازم ميدانم نكاتي را درباره روشهاي سرو غذا و دسر و چگونگي نظارت بر آن را بيان نمايم. اميدوارم با دقت لازم مطالب زير را مطالعه فرماييد.

تعداد مهمانان‌تان تالار را قبل از سفارش غذا، ميز و صندلي و... تعيين كنيد. فراموش نكنيد، هميشه تعدادي مهمان رزروي هم داشته باشيد. منظور اين است كه هميشه روي تعداد ثابتي مهمان حساب نكنيد. اين احتمال را بدهيد كه تعدادي از دعوت شده‌ها به دلايل مختلفي نتوانند در مراسم شما شركت كنند، به همين دليل در كنار فهرست اصلي مهمانان، فهرست جايگزيني تهيه كنيد تا درصورت بروز هر مشكل براي مهمانان اصلي بتوانيد بدون كمترين اتلاف زماني، مهمانان رزرو را جايگزين كنيد.

سرو غذا به صورت پرس:

سفارش غذاي پرسي تالار كه يك نوع غذا ميباشد، مخرب ترين و نامناسبترين عملي است كه صاحبان مراسم ميتوانند در تخريب جشن خود انجام دهند. بنده با 22 سال سابقه فعاليت و مديريت اجرايي و گذراندن دورههاي گوناگون مديريت در امور پذيرايي به تمامي خانوادههاي محترم و عروس و دامادهاي گرامي تاكيد مينمايم كه با هر ميزان توان مالي و هرنوع شرايط هيچ گاه براي مراسم عروسي خود اقدام به رزرو غذاي پرسي (يك نفره) ننمايند.

سرو غذا به صورت ديس سرويس:

متاسفانه اين روش سرو غذا در تعدادي از تالار ها اشتباهاً ديس پرسي ناميده ميشود. نحوه سرو در اين نوع پذيرايي كه در طول پنج سال گذشته به سرعت رشد نموده و تقريبا نود درصد از تالارهاي پذيرايي در حال حاضر به صورت ديس سرويس از ميهمانان خود پذيرايي به عمل ميآورند بدين صورت است كه ميهمانان بر سر همان ميزهايي كه در ابتدا حضور داشتند، در زمان شام نيز پذيرايي ميشوند و نيازي نيست تا ميز خود را ترك نمايند. ضمناً براي اينكه هنگام سرو و استفاده از غذا اسراف نشود، قبل از سرو غذا مجري برنامههاي هنري از ميهمانان، محترمانه تقاضا ميكند كه ميزها را تكميل نمايند تا پذيرايي به بهترين شكل ممكن انجام گيرد. در اين نوع روش پذيرايي 20 دقيقه قبل از سرو شام، ميهمانداران قسمت بانوان شروع به جمعآوري ميزها نموده و آماده چيدن مينمايند. ابتدا به تعداد نفرات روي يك ميز كه غالباً شش نفر ميباشد، بشقاب، پيشدستي، قاشق و چنگال، ني نوشيدني، ليوان يك بار مصرف، كفگير و چنگال سالاد روي ميز قرار ميگيرد. سپس سالاد، ژله و كارامل يا هرنوع دسر ديگري كه سفارش داده شده و بعد از آن غذا روي ميزها اضافه ميگردد.

سرو غذا به صورت سلف سرويس در تالار :

در اين نوع سرو غذا و پذيرايي، انواع غذاهاي سرد و گرم ايراني و فرنگي، انواع دسرها، سالادها و نوشيدنيها روي ميز شام چيده شده و از ميهمانان براي صرف غذا دعوت به عمل ميآيد (البته اين نوع پذيرايي نسبت به نوع ميهماني با در نظر گرفتن موارد گوناگون مانند سبزيجات، سالادها، ميوهها، كروتونها، پنيرها، ساندويچهاي سرد و گرم، كلابها، كاناپها و .. در پذيرايي استفاده ميگردد كه ضرورتي در توضيح آن در اين مقال نميباشد).

غذاهاي اصلي

زرشک پلو با مرغ ، شيرين پلو با مرغ ، مرصع پلو با مرغ ، آلبالو پلو با مرغ ، برنج سفيد زعفراني ، نه چين مرغ ، باقالي پلو با گوشت ،لوبيا پلو با گوشت ، پلو يوناني ، پلو مکزيکي، پلو چيني با ميگوي تند ، پلو چاينيز ،پلو مخلوط.

انواع کباب در تالار

کباب سلطاني ، کباب بختياري ، کباب شيشليک ، کباب قفقازي ، کباب کوبيده ، کباب بلغاري ، کباب لبناني ، کباب يوناني ، کباب نگيني،کباب عربي ، کباب مکزيکي ، کباب ترش ، کباب قرقاول ، کباب بلدرچين ، کباب فيله ، کباب فيله پيچ مرغ ، کباب فيله پيچ بره ، کباب چوبي مرغ ، کباب چوبي گوشت ، کباب شاورما ، کباب ماهي قزل آلا ، کباب ماهي اوزون برون ، کباب ميگو پفکي ، کباب ميگو چوبي ، کباب لقمه.

انواع خوراک

خوراک ژيگو ، خوراک ژيگو فرانسه ، خوراک بيف استروگانف ، خوراک چيکن استروگانوف ، خوراک رست بيف مرغ ، خوراک اسکالپ مرغ ، خوراک شنيسل مرغ ، خوراک چيکن گريل ، خوراک کيوسکي ( سينه مرغ سوخاري شده به همراه تزئينات داخلي ) ، خوراک گوشت آمريکايي ، خوراک کارنه ايتاليايي ، خوراک پيزلي ايتاليايي ، خوراک بيف تايلندي ، خوراک سبزيجات،خوراک زبان.

انواع خوراک دريايي تالار

ماهي قزل آلا ، ماهي اوزون برون ، ماهي شير ، ماهي حلوا ، ماهي زبيده ، ماهي گريلي ، خوراک قليه ماهي ، لابستر ، ميگو بنيه ، ميگو پفکي ، خوراک ميگوي تند عربي هندي ، خوراک سوشي ژاپني .

انواع خورش

خورش قيمه ، خورش نسترن ، خورش قرمه سبزي ، خورش کرفس ، خورش فسنجان ، خورش بادمجان،خورش خلال و خورش کاري .

غذاهاي تشريفاتي تالار

بره اسلايسي ، بره درسته و بوقلمون .

ميز اردور

کوکوسبزي ، کشک بادمجان ، شامي ، انواع دلمه، ميرزا قاسمي،کوفته،مرغ تکه اي.

ميان وعده

اسنک ، پاچيني ، ناگت ميگو ، ناگت گوشت ، ناگت مرغ،انواع تست.

انواع سالاد تالار

سالاد فصل ، سالاد شيرازي ، سالاد فرانسوي ، سالاد اتريشي ، سالاد روسي ، سالاد سزار ، سالاد اندونزي ، سالاد ميگو ، سالاد اسپاگتي ، سالاد ماکاروني ، سالاد الويه ، سالاد قفقازي ، سالاد والدائوف آمريکايي ، سالاد اردک آمريکايي ،  سالاد پاستاي ايتاليايي ، سالاد ماهي ايتاليايي ،  سالاد ژامبون ايتاليايي ، سالاد تن ماهي هلندي ، سالات طبوله عربي ، سالاد سبزيجات تند عربي ، سالاد هموس لبناني ، سالاد پنير و قارچ ، سالاد سبزيجات معطر ، سالاد ميوه اسلايسي و  ماست و خيار و انواع بوراني ها.

انواع دسر

ژله ،کرم کارامل ، ژله ميوه اي ،موس شکلات ، پلمبير، پودينگ ، کيک بستني و تيراميسو.

انواع نوشيدني

شامل نوشابه قوطي ، دلستر، دوغ ، آب معدني ، آبميوه قوطي و طبيعي و نوشابه انرژي زا .



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

یکی از رسوم و سنت هایی که در بین ایرانیان رواج دارد سفره عقد می باشد. عروس و داماد در تالار کنار سفره عقد نشسته و در این لحظه خطبه عقد جاری می شود و آنها به خطبه گوش داده و به عقد یکدیگر در می آیند.

سفر عقد معمولا دارای اجزای گوناگونی است. مانند گردو، بادام، فندق، نان و نبات و تخم مرغ . معمولا این اجزا را داخل ظروفی زیبا و تزیین شده قرار می دهند در جای جای سفره با دیزاین های زیبا قرار داده و تزیین می کنند. یکی از شاخصه های اصلی سفره عقد همین ظروف می باشد که بعضی از این ظروف پایه دار و بلند هستند و به طرح های مختلف می باشند. ممکن است این ظروف نقره، برنز، بلور یا کریستال یا رنگی باشند که بسته به نوع سلیقه عروس داماد سفره عقد مورد نظر انتخاب می شود. سعی کنید نوع سفره و نوع تزیین که برای سفره عقد خود مد نظر دارید تالار با سبک و نوع آینه شمعدانتان یکی باشد. در کنار ظروف زیبا در داخل سفره چیزهای دیگری مانند سجاده، قرآن، نبات، نان، عسل، نان و پنیر و سبزی، ماست، تخم مرغ، کله قند و … نیز قرار می گیرد که هر کدام به نحوی تزیین شده و به زیبایی های سفره می افزایند. در همین رابطه بخوانید : “تزئین سفره عقد/ مدل ها و ایده های جدید” .

آینه و شمعدان نیز که جزء آداب و رسوم ایرانیان به شمار می رود یکی از اجزاء سفره عقد می باشد تالار که داماد آن را تهیه می کند و در روز عقد داخل آن قرار میگیرد که از جنس های مختلفی مثل نقره، برنز، بلور و یا کریستال می باشد که در هنگام جاری شده خطبه در مقابل عروس و داماد قرار می گیرد.

میوه آرایی سفره جلوه زیادی به سفره می دهد. معمول میوه ها را در یک صندوق زیبا قرار داده و بصورت زیبایی می آرایند.

سعی کنید از یک طراح سفره عقد و تشریفات بخواهید تا سفره عقد شما را با میوه های تازه تزیین کند تا زیبایی آن شما بیشتر به چشم آید.

به هارمونی رنگ های تالار ، لباس عروس و گل های تالار توجه کنید و با توجه به سبک آنها سفره عقد خود را نتخاب و تزیین نمایید . همچنین می توانید از وی بخواهید که سالن های تالار عروسی و سفره عقد شما را با گل های تازه گل آرایی و شمع آرایی کند تا در کنار زیبایی هارمونی زیبایی در مراسم عروسی تان داشته باشید. در همین رابطه مطلب “مدل های گل آرایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها به سبک اروپایی” را مطالعه نمایید . تالار پذیرایی قصر گلستان کلیه خدمات سفره عقد، گل آرایی، شمع آرایی، آتیش بازی، اتاق عقد و … را رایگان ارائه می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

تصمیم گیری برای تزئین محل برگزاری محل برگزاری جشن عروسی شما می توانید بسیار سخت ودشوار باشد. در ادامه به شما می گویی که این چیدمان و تزئین را بدون هیچگونه سختی انجام دهید.

برای اینکه شما بتوانید تزئینات جشن عروسی خود را از قبیل تزئینات تالار عروسی و جایگاه عروس و داماد را بخوبی انجام دهید ما به شما توصیه هایی را می گوییم. اگر شما به دنبال این هستید که تالار عروسی شما بسیار شیک و مدرن تزئین شود پس بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

برگزاری جشن در تالار

برای اینکه شما یک مراسم عروسی مجلل در عین حال ساده و شیک برگزار کنید، باید توجه داشته باشید که از چه تمی برای تالار عروسی خود استفاده می کنید. این بدان معنی است که چه رنگ هایی برای دکوراسیون میز و صندلی ها استفاده میشود. یکی از شیکترین رنگ ها در تالار عروسی سفید و نقره ای است. همچنین شما می توانید با استفاده از کریستال ها وگلدان های پایه دار مجلس خود را مجلل تر و با شکوه تر کنید.

برگزاری جشن عروسی در فضای باز و باغ تالار

اگر شما فضای باز، مثل باغ تالار را برای برگزاری جشن عروسی انتخاب می کنید برای شما دکوراسیون این فضاها راحت تر است. چراکه شما با خیمه زدن یک فضای خاصی را برای میهمانان خود در نظر بگیرد. همچنین در این فضا درختان و چمن فراوانی وجود دارد که باعث میشود نیاز به گل آرایی فضا کمتر لازم شود. دکوراسیون فضای عروسی شما می تواند با فانوس و شمع انجام شود که بسیار زیبا و مدرن نیز می شود. همچنین میتوانید با بادکنک آرایی و مشعل آرایی فضای دلنشینی را برای تالار عروسی خود فراهم کنید



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

انتخاب و گزینش یک تالار عروسی مناسب و رویایی یکی از مهم ترین تصمیم ها و دغدغه ها برای عروس و داماد است. تالار عروسی مکانی است که عروس و داماد و تعدادی از مهمان ها از عصر تا پایان شب در آن مکان در کنار یکدیگر هستند. بنابراین انتخاب شما برای یک تالار پذیرایی مناسب بسیار مهم است.

بهتر است که عروس و داماد قبل از عروسی شان با یکدیگر به درستی به این تصمیم گیری مهم برسند که چه مکانی مناسب برگزاری جشن عروسی است.

بهتر است ابتدا تصمیم بگیرید که مراسم شما چه نوع جشنی است و بعد از آن به دنبال تالارهای عروسی مجلل و رویایی باشید. شما می توانید برای راحت تر شدن کارتان از سایت تالارنت بازدید کرده و اطلاعات مهم تالارهای پذیرایی را در این سایت مطالعه نمایید.

اگر شما از آن دسته از خانواده هایی هستید که مهمانانتان در یک مکان سربسته راحت تر هستند پس تالار عروسی را انتخاب کنید. در غیر اینصورت باغ تالارها برای برگزاری مراسم عروسی بسیار باشکوه و مجلل هستند.

درهمین رابطه بخوانید : ایده هایی برای انجام مراسم عروسی در باغ تالار و فضاهای باز

انتخاب تالار عروسی رویایی را از کجا شروع کنیم ؟

برای اینکه تالار عروسی مناسب مراسم خود را انتخاب کنید بهتر است ابتدا تاریخ روزی که مراسم عروسی تان است را یادداشت کنید. سپس با تالارهایی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید و از آنها در مورد اینکه تالار در تاریخ مورد نظر رزرو شده است سوال کنید. سپس یک قرار ملاقات با مدیریت تالار پذیرایی بگذارید که هم از تالار دیدن کنید و هم اینکه با مدیریت تالار در مورد امکانات تالار پذیرایی صحبت کنید.

آیا شما یک مراسم عروسی رسمی و کامل می خواهید ؟

اگر شما به دنبال این هستید که مراسم عروسی تان طوری برگزار شود که در ابتدای جشن شما مراسم عقد هم داشته باشید پس باید به دنبال تالار عروسی باشید که یا اتاق عقد مجزا داشته باشد که گنجایش تمام مهمان های مورد نظر شما را داشته باشد و یا اینکه اگر سفره عقد در خود سالن پهن می شود این را در نظر داشته باشید که تمامی مهمانان بتوانند در کنار سفره عقد بایستند.

شما چقدر در انتخاب تالار پذیرایی موفق هستید ؟

بسیاری از زوج ها یک تصویر از تالار عروسی در ذهنشان است و همه آنها تالارها را بصورت زیبا، بزرگ و باشکوه تصور می کنند. در اینصورت اگر شما تالار مناسب را پیدا کرده باشید که دیگر مشکلی از نظر دکوراسیون داخلی و دیگر امکانات ندارید اما اگر شما دکوراسیون مورد نظرتان را پیدا نکردید می توانید یک سالن و یا باغ خالی را اجاره کرده و با یک خدمات تشریفات عروسی قرارداد ببندید و آنگونه که دلخواهتان است سالن را طراحی کنید. چیدمان و دیزاین سالن عروسی یا باغ عروسی مطابق با سلیقه شما انجام می شود و دیگر نگرانی برای دیزاین مکان مربوطه نخواهید داشت.

پذیرایی تالارها به چه صورتی است ؟

بیشتر هتل ها و تالارهای پذیرایی به یک سبک از مهمانان پذیرایی می کنند. در ابتدای ورود مهمانان چای یا نوشیدنی برای آنها سرو می شود. پس از آن میوه و شیرینی و در پایان جشن عروسی اگر انتخاب شما دیس پرس باشد شما را روی همان میزها سرو می کنند. و اگر سلف سرویس باشد شام روی میزهای مشخص شده تدارک می بینند و مهمانان برای صرف غذا باید به سر میزها بروند. در پذیرایی های سلف سرویس اغلب سالن ها دو نوبت شام را روی میزها می آورند و به اصطلاح خودشان میز را شارژ می کنند.

نکته دیگری که می بایست برای انتخاب تالار رویایی خود مدنظر داشته باشید تعداد مهمانان شما است . در صورتی که مهمانان شما زیاد هستند از تالارهایی که سقف بلند دارند و فضای بیشتری برای مهمانی دارند استفاده کنید و در صورتی مهمان شما زیاد نیستند می توانید از سالن های کوچک تر استفاده کنید تا مهمانان شما در کنار یکدیگر باشند و محیط دوستانه تری فراهم شود.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1395 | نظرات ()